top of page
Praktijkinformatie
-
Telefonisch consultVoor eenvoudige vragen aan de huisarts belt u de assistente. Zij noteert uw vraag en telefoonnummer en spreekt met u een tijd af wanneer u door de huisarts wordt teruggebeld. Het terugbelspreekuur is bestemd voor het doorgeven van uitslagen van verricht onderzoek of kleine medische klachten die per telefoon afgehandeld kunnen worden. De assistente zal u vragen wat de reden van uw verzoek is en op welk telefoonnummer u bereikbaar bent. Zo weet de dokter waar het over gaat en kunnen uw gegevens alvast worden opgezocht.
-
HuisbezoekWanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek afgelegd kan worden. In de praktijk zijn de mogelijkheden voor onderzoek en behandeling beter. Het huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen. Huisbezoeken dienen voor 10.00 uur te worden aangevraagd.
-
ZorgaanbodZorgaanbod in de huisartsenpraktijk: De huisartsenpraktijk biedt een breed pakket aan zorg, al dan niet in samenwerking met ketenpartners. Deze zorg is onderverdeeld in een basisaanbod en aanvullend aanbod. Basisaanbod: Dit pakket is voor alle huisartsenpraktijken in Nederland gelijk. Het betreft de eerste opvang en verdere afhandeling van alle klachten en symptomen die samenhangen met gezondheid of ziekte. De huisartsen leveren het basisaanbod tijdens de reguliere openingstijden van de praktijk. In de avond, nacht en weekenden verleent de huisartsenpost de Limes in Alphen aan den Rijn de spoedeisende huisartsenzorg die niet kan wachten tot de volgende dag. Aanvullend aanbod: Deze aanvulling op het basisaanbod omvat huisartsgeneeskundige zorg die aansluit op specifieke behoeften. Het gaat om activiteiten die vragen om extra kennis en kunde, extra apparatuur of een programmatische aanpak. De huisartsenpraktijk levert het volledige aanvullend aanbod, te weten: Ketenzorg rondom diabetes mellitus astma en COPD hart- en vaatziekten GGZ-aandoeningen kwetsbare ouderen Behandeling voor het stoppen met roken Aanvullende diagnostiek in de praktijk, zoals: 30 min bloeddruk meting (start binnenkort) electrocardiografie (ECG) longfunctieonderzoek (spirometrie) vaatdoppleronderzoek dementiescreening (MMSE) Aanvullende behandelingen, zoals: cyriax-injecties kleine chirurgie electrocauter behandeling plaatsen spiraaltje plaatsen pessarium stikstofbehandeling Preventieve geneeskunde, zoals: jaarlijkse griepvaccinatie baarmoederhalsuitstrijkjes Daarnaast hebben wij regelmatig multidisciplinair overleg op het vlak van jeugdzorg, ouderenzorg en palliatieve zorg.
-
DoktersassistenteDe doktersassistentes verzorgen de eerste opvang van alle patiënten. Zij wijzen u de weg in ons gezondheidscentrum, begeleiden u, voeren zelfstandig spreekuur-taken uit en nemen de telefoon aan om afspraken in te plannen. Ook kunnen de doktersassistentes u via de telefoon of aan de balie voorzien van advies over verschillende aandoeningen, zoals diarree, verkoudheid, keelpijn, oorontsteking en kinderziekten. Zij maken daarbij gebruik van schriftelijk vastgelegde protocollen en overleggen met uw huisarts over hun contact met u. Bij het telefonisch contact met u streven zij ernaar de gesprekken zo kort mogelijk te houden. Hierdoor kan de wachttijd tot een minimum beperkt blijven. Spreekuur ondersteunende doktersassistente (SOH): De SOH heeft een extra opleiding gedaan om zelfstandig veelvoorkomende eenvoudige klachten te behandelen in een eigen spreekuur.
-
PraktijkondersteunerPraktijkondersteuner Somatiek: de praktijkondersteuners Somatiek begeleiden de patiënten met chronische ziekten zoals Diabetes, Hart- en vaatziekten, COPD en astma. Praktijkondersteuner GGZ: deze begeleidt mensen met psychische klachten.
-
Physician AssistantSinds 2024 is Karin Wagter bij ons in dienst als Pysician Assistant (PA). De PA ondersteunt de huisarts door zelfstandig medische taken te verrichten. Zij heeft als taak het diagnosticeren en behandelen van een aantal veel voorkomende aandoeningen in de huisartsenpraktijk. Ook is zij bevoegd om medicijnen voor te schrijven, kleine ingrepen te doen en door te verwijzen naar een specialist in het ziekenhuis. De PA doet zelfstandig spreekuur en indien nodig overlegt zij tussendoor met de huisarts.
-
Inschrijving nieuwe patientWoont u in Hazerswoude-Dorp? Dan kunt zich inschrijven bij ons in de praktijk. U kunt een inschrijfformulier ophalen bij de balie van de huisartsen. Deze kunt u invullen en samen met een kopie ID bewijs inleveren. Daarna krijgt u van ons een welkomstpakket met aanvullende informatie over het gezondheidscentrum. Uw vorige huisarts dient u zelf in te lichten en vragen of zij uw medisch dossier elektronisch willen doorsturen naar ons. Bekijk voordat u zich inschrijft altijd ons werkgebied.
-
ReisvaccinatieKlik hier om een Reisvaccinatie aan te vragen.
-
Klachten over ons?Klachten
-
Huis- en gedragsregels binnen de huisartsenpraktijkU bent van harte welkom bij onze huisartsenpraktijk. Onze medewerkers zetten zich in om uw medische hulpvraag correct te behandelen. Wij verwachten van u dat u onze hulpverleners daarvoor de kans geeft, door ze rustig en respectvol te woord te staan en geen overlast te veroorzaken voor andere patiënten. Dit geldt voor contact per telefoon, voor huisbezoek en ook als u de praktijk voor een consult bezoekt. Onze medewerkers zijn verplicht zich te houden aan de regelgeving die gesteld is aan het leveren van zorg, waardoor we niet altijd volledig aan uw wensen kunnen voldoen. Huis- en gedragsregels binnen de huisartsenpraktijk Deze regels zijn opgesteld om aan te geven hoe we hier met elkaar omgaan en hoe we een prettige en veilige omgeving met elkaar scheppen. Met het aanwezig zijn in de huisartsenpraktijk, gaat u akkoord met deze gedragsregels. 1. We gaan respectvol met elkaar om en beledigen elkaar niet. 2. We geven elkaar gepaste ruimte i.v.m. privacy. 3. Spoedgevallen gaan voor, graag uw begrip. 4. Onze assistentes zijn deskundig en discreet, behandel hen met respect. 5. De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal van eigendommen in het pand of het buitenterrein. 6. Zonder toestemming van een medewerker van de praktijk mogen geen beeld- of geluidsopnames worden gemaakt. 7. Dreigt u door overmacht te laat te komen, laat het ons alstublieft weten. 8. Huisdieren (met uitzondering van hulphonden) zijn niet toegestaan. 9. Het gebruik van mobiele telefoons, tablets, laptops e.d. zijn toegestaan, maar mogen geen overlast veroorzaken. Als u in gesprek bent met een zorgverlener, telefoneert u niet. 10. Roken in en om het pand is verboden. 11. We houden ons aan de wet wat betreft discriminatie en (seksuele) intimidatie. 12. Dreigend en grof taalgebruik kan worden opgevat als intimiderend gedrag. 13. We tolereren geen enkele vorm van agressie of geweld. Hiervan wordt melding gemaakt bij de politie. 14. Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over (het functioneren van) een medewerker, hier kunt u een melding van maken. Dit kan rechtstreeks bij de medewerker, of bij de huisarts of door het invullen van een klachtenformulier op de website. Er treedt een klachtenprocedure in werking, waarover u als patiënt altijd geïnformeerd wordt. 15. Als daar reden toe is, mogen medewerkers vragen om uw identiteitsbewijs. Soms is dit zelfs wettelijk verplicht. Consequenties Houdt u zich niet aan onze gedragsregels? Dan spreken we u aan op uw gedrag en kunnen we u een officiële waarschuwing geven. Mocht dat niet werken en houdt u zich stelselmatig niet aan onze gedragsregels gaan we over tot het eenzijdig verbreken van de behandelrelatie conform de KNMG richtlijn (we schrijven u uit). U bent dan niet langer patiënt van ons en we verlenen geen zorg meer.
bottom of page